Posted in Naalayiram, Periya Thirumozhi

Periya Thirumozhi – Pasura Anubhavam

                                                  A CASE OF UNRESOLVED IDENTITY?

Parakala Nayaki is standing next to a person whose identity she is not certain about. However, she describes the person through the following events:

(1) Siva and Brahma beheld this form of the person in amazement;

(2) People of the three worlds were singing paeans to this person; the sounds of which resembled tempestuous sea waves.

Parakala nayaki accosts this “half-man, half-lion” form of the person who had hairs like manes and whose teeth resembled battle swords and asked him about his identity.

The person replied: “I am the resident of Ashtabhuyakaram. I took residence here not just to help Prahalahada in times of yore but to also help people like you.”

ஒரு பெரியவர் வந்து ஸேவைஸாதித்தார், அப்போதைய நிலைமை இப்படிப்பட்டிருந்ததென்கிறாள் பரகாலநாயகி; சிவனும் பிரமனும் கண்டு ஆச்சரியப்படும்படியாகவும், மூவுலகத்திலுள்ளவர்களும் அலையெறிகின்ற கடல்போல் ஸ்தோத்ர கோஷங்களைச் செய்துகொண்டு வணங்கவும், நெருப்புப் போன்ற உளைமயிர்களோடும் வாள்போன்ற கோரப்பற்களோடுங்கூடி, இரணியன் இருபிளவாம்படியாக நரசிங்கவுருக்கொண்டு தோற்றின இம்மஹாநுபாவர் ஆர்? என்று நான் கேட்டேன்; அதற்கு அவர் “நான் அட்ட புயகரத்தேன்-அட்டபுயகரத்தில் வஸிப்பவன் காண்; ‘ அன்றொருகால் ப்ரஹ்லாதனுக்காக வந்து உதவினமாத்திரமன்று; உனக்கு உதவுகைக்காக இங்கே வந்து ஸமயம் பார்த்து நிற்கிறவனன்றோ நான்’ – என்றார் -என்கிறாள்.

If Parakala Nayaki is able to clearly explain the attributes of the person she saw in Ashtabhuyakaram, is it appropriate for her to ask about his identity?

We need to get ourselves into the shoes of Parakala Nayaki to understand this. And who better than the King of Commentators, Periyavachan Pillai, to help us in this exercise?

Going by the attributes that are visible to the eye, we are driven to conclude that the form visible to Parakala Nayaki at Ashtabhuyakaram could be that of Emperuman’s. However, considering our own limitations, isn’t it impossible for us ill-fated samsaris to achieve the vision of Emperuman so easily? Hence, we will be driven to think that the form visible to our eyes could be someone else than Emperuman.

‘எதிரே வந்து தோன்றுகின்ற இவருடைய லக்ஷணங்களைப் பார்த்தால் இவர் எம்பெருமானாயிருக்கக் கூடும்’ என்று நினைக்கலாகிறது; ஆனால், ‘தெளர்ப்பாக்யசாலிகளான நமக்கு அவர் இவ்வளவு ஸுலபமாக ஸேவைஸாதிக்க ப்ராப்தி இருக்கமாட்டாதே’ என்று நம்முடைய தண்மையைக்கூடவே நினைத்துக்கொண்டால் ‘ வேறு யாரேனு மொருவரோ இவர்’ என்று ஸந்தேஹிக்க இடமுண்டாகிறது—என்பதாகக் கொள்க.

Periyavachan Pillai quotes another example from Ramayana to drive home the same point. When Hanuman met Sita Piratti in Lanka with the message of Sri Rama, Sita piratti doubted his affiliation and his intentions. Since it was inappropriate for Rama’s devotee to be in Ashokavana, she thought to herself that the vision of Hanuman could be an illusion or a figment of her own imagination.

பிராட்டி அசோகவநிகையில் வருந்திக்கிடந்தபோது சிறிய திருவடி வந்து எதிரே கைகூப்பி நின்று மெய்யே வார்த்தை சொல்லச் செய்தேயும் ‘ இஃ;து இந்நிலத்தில் ஸம்பாவிதமாகக் கூடியதன்றே’ என்று சிந்தித்த பிராட்டி “கிம் நு ஸ்யாத் சித்த மோஹோயம் பவேத் வாதகதிஸ்த்வியம், உந்மாதஜோ விகாரோவா ஸ்யாதியம் ம்ருகத்ருஷ்ணிகா.” என்று ‘இது மதிமயக்கத்தால் வந்ததோ? காற்றுப்போக்கின் தோற்றரவோ? பித்தவிகாரத் தோற்றமோ? கானல் காட்சியோ?’ என்று பலவகையாகச் சங்கிக்கவில்லையா? நிற்க.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s